dzisiaj pusto

na rynku od 2006r!
1138 zadowolonych klientów

Poradniki

Poradniki
  • Poradniki - Demontaż mostu 428C/D i wymiana hamulców - Zdjęcie 1
  • Poradniki - Demontaż mostu 428C/D i wymiana hamulców - Zdjęcie 2
  • Poradniki - Demontaż mostu 428C/D i wymiana hamulców - Zdjęcie 3
  • Poradniki - Demontaż mostu 428C/D i wymiana hamulców - Zdjęcie 4
  • Poradniki - Demontaż mostu 428C/D i wymiana hamulców - Zdjęcie 5
  • Poradniki - Demontaż mostu 428C/D i wymiana hamulców - Zdjęcie 6
  • Poradniki - Demontaż mostu 428C/D i wymiana hamulców - Zdjęcie 7
  • Poradniki - Demontaż mostu 428C/D i wymiana hamulców - Zdjęcie 8

Demontaż mostu 428C/D i wymiana hamulców

Demontaż mostu tylnego i wymiana tarcz hamulcowych
428 428B 428C/D 432D 

Lista potrzebnych niestandardowych narzędzi:

  • 1-1/8" lub 29mm - nasadowy do koła w zależności od modelu
  • 3/8" - płaski do odpowietrzników
  • 33mm - nasadowy do półosi
  • zestaw calowych imbusów do przyłączy hamulca


Czas wykonania naprawy: 10h
(ja z pomocnikiem)

1. Odkręcam koła (tylne oczywiście). 
2. Przygotowuję 2 palety i klocki drewniane na podkładki.
3. Oczyszczam śruby i nakrętki mocujące most, sprawdzam czy da się je odkręcić, nie sugeruj się pierwszym sukcesem, dalej mogą się zatrzeć na korozji na dalszej części gwintu. Jeśli tak jest, odpalam nakrętki lub obcinam gwint zaraz przy nakrętce szlifierką kątową, nowe śruby (wg technologii powinno się je wymienić), klasa twardości 8.8 lub lepiej 10.9.
4. Odpinam tylny wał (4 drobnozwojowe śruby na klucz 19mm - uwaga, klejone),
5. Odpinam hamulec ręczny (samą linkę lub jej uchwyt 2 śruby M8 na klucz 14mm)
6. Odpinam cięgno blokady mostu (mechanizmu różnicowego), sprężyna ma zostać na moście, trzeba na nią uważać przy montażu mostu do maszyny żeby się nie zaklinowała o wystające elementy.
7. Odkręcam przewody hamulcowe i zaślepiam od razu (można skorzystać z kolanka / złączki z mostu skręcając dwa przewody razem) teraz płyn/olej nie wycieknie i będzie łatwiej odpowietrzyć system hamulcowy (nie powiedziałem że łatwo... tylko łatwiej).
8. Można zacząć demontować most: jak chcesz to możesz użyć wózka widłowego lub "paleciaka", ale ja opieram się mostem na 2 paletach i podkładkach z drzewa, po odkręceniu śrub dźwigam maszynę do góry i tylnym ramieniem "odpycham" się znad mostu.
9. Po odjechaniu na ok 3m zapinam most na zawiesiu do ramienia maszyny (lub jakiegokolwiek innego urządzenia do podnoszenia: wózek widłowy, suwnica, inna koparka), dźwigam do pozycji pionowej i rozdzielam na 3 części.
10. Po rozkręceniu pochew ukażą się kosze z tarczami. W maszynie 428B śruby powinny być na klucz 19 i 20mm (klejone, może być ciężko odkręcić), w nowszych 21 i/lub 22mm. 
11. Demontuję blokadę ochronną i dźwignię blokującą mechanizm różnicowy.
12. Pozostaje wyjąć stare tarcze, wcisnąć tłoki hamulca (lub wyjąć i wymienić uszczelniacze na oryginalne), warto wymienić o-ringi na przyłączach hamulca (2 małe i 1 gruby, zewnętrzny) wtedy mamy pewność przy odpowietrzaniu i nie leje się na zewnątrz mostu.
13. Składam w odwrotnej kolejności, przed zamontowaniem mostu zalewam hamulce (odpowietrzniki i przyłącza) olejem SAE10 (hydraulicznym).
14. Do odpowietrzników trzeba mieć klucz o rozmiarze 3/8 cala i nie ma co oszczędzać bo 9mm nie wchodzi a 10mm objeżdża.

UWAGA:
Czasem trzeba wymienić łożyska na półosiach i / lub uszczelniacze (kiedy cieknie z półosi).
Warto sprawdzić stan zwolnic, ich luzy, zęby przekładni itp.

Na koniec polecam zastosowanie tarcz ze sprawdzonego źródła lub oryginały CAT, bo można trafić na zamienniki, które albo zużywają się w kilka miesięcy albo pochodzą z innego mostu (np 428 sII lub New Holland mają inne rozmiary okładziny, szerokość i grubość) lub zgrzytają w niebo głosy i nie pomaga absolutnie stosowanie dodatku do tylnego mostu (wymienialiśmy kiedyś serię takich tarcz klientom na gwarancji...), niestety muszę dokonać autoreklamy bo jedyne znane mi zdjęcia tarcz poddających się działaniu dodatku są tylko na mojej stronie i na moich aukcjach, są ogólnie dostępne w handlu (żeby nie było, że twierdzę iż tylko ja je mam, mówię tylko, że nie ma ich fotek w necie...)

 

Potrzebujesz części? zobacz poniżej:
Tarcze hamulcowe - potrzebne po osie szt na cały most
Uszczelki tłoka hamulcowego - oryginał - potrzebne po dwie sztuki

KONTAKT
Zainteresowała Cię nasza oferta?

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszej strony. Ustawienia cookies możesz zmienić w preferencjach swojej przeglądarki internetowej.